موسسه فهیم

خلاصه ها

اخبار موسسه

فاطمه الگوی نمونه همسری و مادری

وضع حدیث انگیزه ها وآسیب ها

وضع حدیث انگیزه ها وآسیب ها

سال 79 در دانشگاه درسی تحت عنوان «بررسی احادیث موضوعه» ارائه کردم و سرفصل این درس راجع به وضع حدیث و تاثیری که بر جامعه آن روز امروز داشته و دارد بود، این درس بهانه ای شد که من مطالعه کنم و برای دانشجویان جزوه ای با عنوان «درآمدی بر وضع حدیث» نوشتم. بعد دوستان دانشگاه پیشنهاد کردند که کتاب درسی بنویسم چون این بحث، کتاب درسی نداشت، «درسنامه وضع حدیث» در سه سال تنظیم در 304 صفحه تدوین و در سال 84 چاپ شد و در سال بعد به عنوان کتاب سال حوزه معرفی شد.

فاطمه : الگوی همسری و مادری

فاطمه : الگوی همسری و مادری

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی(ص) امروز، دهم دی‌ماه در مراسم عزاداری فاطمیه(س)

مطالب مرتبط

فاطمه،سرمشق زندگی

فاطمه،سرمشق زندگی

یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری نداشتن الگو و سرمشق برای زندگی است. بی‌تردید این نیاز، نیازی واقعی است که همه انسان‌ها به یک اسوه و سرمشق نیاز دارند. قرآن هم در راستای اجابت و پاسخ‌گویی به همین نیاز بیان می‌کند: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَة»؛[1] نیاز به اسوه دارید و پیامبر9 بهترین اسوه، سرمشق و الگو است. این معرفی در راستای نیاز طبیعی همه انسان‌هاست، اگر این نیاز برآورده نشود یا اگر آدرس اشتباهی برای الگوگیری و سرمشق ش

حسن ظن به خدا و آثار آن در زندگی

حسن ظن به خدا و آثار آن در زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمان ستایش، استاد دانشگاه قرآن و حدیث، دوم اردیبهشت ماه در نشست «حسن ظن به خدا و آثار آن در زندگی» که از سوی مؤسسه فرهنگی پژوهشی فهیم برگزار شد، گفت: حسن ظن صرفا در مورد خدا وجود ندارد بلکه در مورد مردم هم وجود دارد؛ خوش‌بینی و حسن ظن به مردم این است که ما تا جای ممکن کارهای مردم را تعبیر به نیکی کنیم و قضاوت بد نداشته باشیم.