موسسه فهیم

خلاصه ها

اخبار موسسه

ساختار دولت علوی(ع)، عرفی یا دینی ؟

نظریه روش شناسی دینی

نظریه روش شناسی دینی

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه: بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و صلی لله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین. با عرض سلام و ادب خدمت سروران گرامی و باسپاس از اینکه بنده را دعوت کردید تا در این جلسه پیرامون بحث علم دینی به یک هم اندیشی برسیم. مستحضر هستید که مقولهی علم دینی از یک جهت پیشینهی خیلی کوتاهی دارد و زمان زیادی از این بحث نمیگذرد،

«مناظره بررسی عقل دینی جلسه دوم»

«مناظره بررسی عقل دینی جلسه دوم»

دبیر جلسه آقای تقوی: بسم الله الرحمن الرحیم، عنوانی که در جلسه قبل به عنوان مناظره مطرح شد عقل دینی بود با مباحثی که هر دو صاحب­نظر پیرامون مدعیات خودشان داشتند. من فقط برای شروع گفتگو عرض می­کنم که این بحث و این گفتگو و این تفاوت مشرب در نگاه معرفت دینی است و در حوزه معارف دینی یا اصول دین مطرح است.

مطالب مرتبط

تشیع و دولت، نه سکولار و نه رادیکال

تشیع و دولت، نه سکولار و نه رادیکال

بسم الله الرحمن الرحیم، الحمدلله ربّ العالمین، والصلاة والسلام علی نبینا محمد وآله الطاهرین. خدمت همه استادان بزرگوار، دوستان ارجمند سلام عرض می‌کنم و امیدوارم این بحث کوتاهی که مطرح می‌کنم، زیاد موجب ضایع شدن اوقات شما نباشد. عنوانی که برای بحث انتخاب شده، «تشیع و دولت، نه سکولار و نه رادیکال» است، علت این‌که این عنوان را انتخاب کردیم، تحولاتی است که در کشور ما در حال رخ دادن است یا بگوییم که رخ داده است. مسئله هم این است. من تلاش می‌کنم توضیحی